Sportsgren: LoL
Udbyder: Lokomotiv Moskva - Spartak Moskva
Spil her
Dato: 2. april, 2017 16:00
Kamp: Splyce – H2K (LoL Bo3, Over/under 1,5 Barons, Map 2)
Spiltype: Over/under 1,5 Barons, Map 2
Udfald: Under 1,5 Barons, Map 2
Odds: 2.00
Spilbar ned til: 1.82
Status: Vundet

OBS: Spiltip magen til er lagt op til map 1. Da chancevurdering og spiltip er det samme, så vil analysen ligeledes være den samme til de to maps.

Dagens første kamp på sidste spilledag i grundspillet af EU LCS Spring Split står mellem Splyce og H2K. Begge hold har ikke noget konkret at spille for i den her kamp, dog forventer jeg, at den vil blive taget ret seriøst af begge hold. De skal begge med i slutspillet, så det her er en kamp mod et hold med nogenlunde lignende niveau.
Jeg tager i analysen her et kig på antallet af barons.

Hvad taler for spillet?
Lad os starte med statistikken. Splyce har været under 1,5 barons i hele 20 af deres 28 kampe. H2K har væreet under linien i 17 af deres 28 maps.
Begge hold har ret lav gennemsnits tid for hvor lang tid deres games varer, og samtidig relativ sen tid for hvornår første baron bliver taget.

Det går ret stærkt med disse hold. Både når de taber og vinder. Jeg føler derfor også at der er en fin mulighed for vi ser en eskalerering fra det ene hold i midgamet, hvor det andet hold har svært ved at kæmpe sig tilbage. Samtidig når kampen reelt ingen betydning har, så vil et comeback sikkert være endnu mere usandsynligt.

Hvad taler imod spillet?
Splyce har tidligere haft et par sjove champion picks, som ikke hidtil er set før. og selvom det næppe bliver “troll” fra deres side, så kan det meget vel ødelægge den dynamik vi normalt ser fra de to hold.

Konklusion:
Når Splyce og H2K mødes, så forventer jeg ikke det store klovneri. Ingen af de to coaches har tidligere tilladt det, og med vigtige kampe inden for rækkevidde er det et mærkeligt tidspunkt at begynde. De to holds statistik for antallet af barons er klart ensidig mod under, og jeg ser ikke andet end Splyce prøve nye ting af, som kan ødelægge denne dynamik.